آرامش

بسم الله الرحمن الرحیم

آرامش

بسم الله الرحمن الرحیم

تلاش اختیاری یا اجباری

                                   

گاهی فکر می کنی که اگر تلاش نکنی به هر بهانه ای ، به بهانه ترس ، ضعف ، کمرویی ، بی نیازی و یا هر چیز دیگری  که فعلا به ذهن ما نمی آید چیزهای جزئی را از دست می دهی ، غافل از اینکه روزی خواهد آمد که مجبور هستی تلاش بسیار بیشتری را صرف کنی تا فقط کمی از آثار تلاش نکردن و کوتاه آمدنت در روز های گذشته  را جبران کنی ( البته اگر خیلی خوش شانس باشی) . 

این کلام زیبا اگر در روح اثر نکند که از سخنان زیبای پیشوای اول شیعیان است ، دیگر سخنی زیباتر برای آن هایی که بهانه شان برای تلاش نکردن ترس است سراغ ندارم :

* از هر چیزی که ترسیدی خود را در آن بینداز زیرا هزینه ای که باید برای جبران این ترس در آینده بپردازی بسیار سنگین تر از ترس اکنون تو است. *

در هر حال چه با اختیار و چه بدون اختیار بلکه بهتر بگویم چه بخواهی و جه نخواهی باید تلاش کنی البته اگر خودت زودتر دست به کار شوی و با برنامه ریزی تا آنجا که در توان داری از کوشش مضایقه نکنی کنترل سکان کشتی زندگی ات را در دست گرفته ای تا در دریای زندگی که گاهی آرام و گاهی بدون پیش بینی اداره هواشناسی نا آرام و طوفانی می شود شاهد بهترین اتفاق ها باشی. آرام بودن یا طوفانی بودن زندگی در دست من و تو نیست . اما اگر تو در روزهای آرام زندگی ات بی خیال تلاش شدی طوفان های زندگی سر انجام خرابی های زیادی را بر زندگی ات تحمیل خواهد کرد  و تو مجبور خواهی بود برای جبران آن ها تلاش بیشتری  از خودت نشان دهی باز هم اگر فرصتی برای جبران باقی مانده یاشد . از این به بعد  اگر   این ضرب المثل را شنیدی که ماهی را هر وقت از آب بگیری تازه است به خودت بگو ماهی را هر وقت از آب بگیرم تازه است اما به شرطی که ماهی ای در آب باقی مانده باشد زیرا نه من تنها ماهی گیر دنیا هستم و نه ماهی ای منتظر تصمیم من ! 

                                                      

                   

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد